onsdag 29 oktober 2014

Ljusstakar och lite ledigt


Den är veckan har mina små ungar höstlov, ett sånt trevligt påhitt = ledigt även för mig! Jag har gett mig i kast med de mest komplicerade bakverk såsom kardemummabullar på surdeg och annat som kräver att man typ tar ledigt en vecka. Vi får se om jag lyckas. Fast jag känt mig krasslig har jag inte kunnat hålla mig från leran - en ny variant på mina ljusstakar har drejats och står nu och väntar på att skröjas. Sen ska de brännas i raku såklart! Hoppas att jag och Sebe hinner bränna några ugnar nästa vecka. 




Så roligt att dreja ljusstakar tycker jag - men uj vad det tar tid och så blir de alltid pytte skeva - men det är ju charmigt har vi bestämt..


5 kommentarer:

  1. Jättefina ljusstakar på vackert bord!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag hoppas att de blir fina i raku sen..

      Radera
  2. Jag hoppas verligen att jag kommer få möjlighet att besöka dig och din butik / Cafe under sommaren 2015. Du har ju så mycket fint !!

    SvaraRadera

01 09 10