måndag 2 mars 2015

SSMA


Scandinavian Soul Music Awards gick av stapeln i torsdags. Självklart ville jag se när mina priser delades ut, klämde in mig med Sebastians band i vår stora bil och rattade till storstan.


På onsdagen var det pre-award night och Sebastian med sitt band Twentyninesouls spelade + helt grymma danska artisten Jonas Rendbo. Det var så gott att hänga i hotellets bar och träffa gamla vänner!


Andy är snubben bakom hela eventet - med god hjälp av Sandy! Perfect match! 

Vi bodde på Hotel Hellsten som sponsrade eventet, verkligen mysigt, newyorkigt hotell! Försökte få ner vår sänggavel i resväskan kan jag lova.


På torsdagen var det dags för AWARDS! Jag började dagen med att dricka kaffe på Hötorgstrappan. Solen sken, det var tio grader varmt och DN kultur hade ett helt uppslag om SSMA!


Prisutdelningen var på Fasching och det var så sjukt bra! Sebastians band var husband och jösses asså - vilka artister! Marie Dahlström (ÄLSKAR), Neoholics, Magnolia, Jonas Rendbo och Heini Ikonen (vilken röst!). Försökte även få ner alla dessa i resväskan.




Seinabo Sey vann Best Soul/Pop

Det var verkligen en fin känsla att se när artisterna tog emot sina priser.

Har bara instagrambilder att bjuda på, men vilka dagar! Jag är så glad att jag får vara med om det här, för andra året! Hoppas såklart på många fler.. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

01 09 10